Full upp

Igår hade jag verkligen fullt upp och därför hann jag inte skriva nå. Började dagen med att ta ut alla hundar på prommisar, ge dom mat, fixa och dona lite och sånt. Sen skjutsade jag in Dennis och några till stan sen for jag hem en sväng, duschade och sen tog jag tag i alla mina måsten.
Skulle in till skolan och få en kopia på mina betyg men då slog det mig att mamma säkert hade en sån där stämpel på jobbet och det hon hade så jag for in dit, dom fixade det och nu är mina betyg äntligen iväg skickade till antagningen, nu är det bara att hålla tummarna.

Efter det gick jag in på scorett för mina skor som jag fick då jag fyllde år hade gått sönder, men dum som jag är så hade jag ju inte kvar kvittot. Mamma hade pratat med en där och hon hade sagt att det nog inte gick att lösa men att dom kunde annars skicka dom på lagning. Men jag tog iaf med mig skorna och gick in, jag pratade med en annan person och det gick hur bra som helst. Personen som betalat dom kunnat gå in på banken och fixa ett utdrag men eftersom jag visste att dom var köpte dom 19e kunde hon gå in i deras bas och kolla och hon hittade det :) Så nu har jag fått ett nytt kvitto (som jag ska hålla fast vid resten av mitt liv) och hon har tagit skorna och skickat dom på lagning, och skulle dom inte gå att laga skulle jag få några andra. Jag hade dock fått nya på fläcken om dom hade haft kvar i min storlek men det hade dom inte.

Sen pratade jag med pappa, han hade fixat hem mina skoterskor som också gått sönder. Hans chef har stuga i tärna och han skulle ta med dom tillbaka till affärn, var även han som hämtade ut dom åt mig :P Men självklart är det kvittot också borta men som tur var så känner pappas chef han som äger det i tärna så det skulle lösa sig, han skulle upp dit till midsommar så då får vi se. Förhoppningsvis har dom ett par till i samma storlek.

Efter det gick jag in på ams och lämnade in mitt papper där, var inte en människa där så det gick fort och bra, man hann inte bli så där less som man blir direkt man sätter foten innanför deras dörr.

Då allt var klart for jag ut till stockis igen, satt mig och solade och sen kom Öhman ut och gjorde mig sällskap. Vi tog ut hundarna på en prommis och valparna ville promt ner i älven även fast dom inte kan simma, så vi fick nästan bära dom  hela vägen upp för dom ville inte alls följa ;P

Efter en stund kom Susanne hem och jag och Öhman for och köpte glass, och jag hämtade ut mina skor som jag beställt. Har dock inte hunnit pröva dom, men dom sitter nog bra :)

Sen for jag upp till Anna, vi for en sväng på dollar och sen tog vi vårat pick och pack och tog en sväng till stan, tittade i lite affärer och sen gick vi på ica. Köpte grillad kyckling och potatissallad och sen gick vi ner till södra hamn där man blev stekt av solen. Satt där och mös hela kvällen sen blev det en sväng förbi kalles och sen gick vi hem och sov.

Nu hade jag tänkt sola :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0