Åre High Five

Okej, nu kommer en uppdatering om veckan som varit, för dom som orkar läsa :D

Vi blev upphämtade kring 8 förra söndagen, for och mötte upp dom andra och kring 9 påbörjade vi resan. Bilresan tog ungefär 9 timmar med alla stopp och allt så vi kom fram 6 på kvällen. Stugan var verkligen fin, dock lite konstigt att dom inte gör en bastu som rymmer 8 personer då stugan rymmer det men vi klämde in oss 7 stycken där ändå :)
Första kvällen packade vi upp, bäddade och gjorde i ordning allt, sen drack vi lite, bastade och så, tog det lugnt eftersom vi skulle upp och åka på måndagen.

På måndagen var det fint väder, vi var i backen kring 12, åkte i några timmar tills alla var möra i kroppen sen for vi tillbaka till stugan, bastade och tog det lugnt eftersom vi skulle åka på tisdagen också.

På tisdagen gick vi upp och åkte igen, man var helt mör i kroppen, spec i vaderna, synd att det inte var lika bra väder. Var mulet men varmt så det var helt ok ändå :) Vi åkte hela dagen sen på kvällen tog vi som vanligt en bastu och sen blev det några groggar för att sedan gå ut på bygget. Alla går tydligen ut på bygget på tisdagar och vi ville inte vara sämre :)

På onsdagen vilade vi från åkningen och for istället och badade. Var dock inte så ösigt där inne, fanns bara en sak att åka, 2 bubbelpoolar, en utomhus pool och sen en vanlig pool, så det fanns inte allt för mycket att roa sig med där inne ;P
Då vi badat klart for jag, Sara och Molle in till stan och kikade runt lite, blev mat på stan och sen gick vi tillbaka till stugan. Blev en lugn kväll.

På torsdagen passade vi på att åka upp vårat liftkort, var varmt och det skulle börja regna men det skulle vara värre på fredagen så vi passade på. Vi åkte bort till barnbackarna eftersom Molle och Danne skulle bytlåna bräda mot skidor och vi klarade oss undan regnet tills dom nästan var klara och då började vi bege oss hem, synd bara att det tar en timme från barnbackarna till oss så man fick åka ett bra tag i regnet utan att se så värst mycket, men jag var iaf torr då jag kom tillbaka och de var ju skönt :)
Det blev några groggar då vi kommit oss hem sen blev det utgång på bygget även den kvällen, dock inte lika roligt som tisdagen men ändå :)

På fredagen tog vi det mest bara lugnt. Mot kvällen bestämde vi oss för att gå ut och äta, vi hade även tänkt dricka och gå ut men då vi hade ätit klart så var klockan kring 11 så vi for hem till oss, drack lite och tog det lugnt.

På lördagen vaknade vi upp, Sara for och åkte, Victoria och Marcus for in till stan och vi andra städade undan lite och tog det lugnt. Packade det som gick att packa och städade det som gick att städa så man inte behövde göra allt på söndagen. Blev som så att vi drack lördagen, och det blev hårdast den kvällen (som vanligt sista kvällen), alla blev gode fulla utom chaufförerna som var nyktra så dom skulle kunna köra idag på morgonen.
Kvällen var riktigt trevlig och slutade inte alls tidigt, och idag då jag vaknade mådde jag som jag förtjänade.

Kring 9 idag började vi städa undan allt som var kvar, packa ihop det sista och 20 över 11 begav vi oss hem igen. Jag låg i baksätet i fosterställning och var bakis, Sara sov i framsätet, också bakis, och Danne hade äran att köra oss. Tyckte dock lite synd om han som fick så trevligt resesällskap på hemvägen.
Idag tog vi dock inte samma väg som vi kom med. Idag tog vi inlandsvägen istället för e4an, och den gick 1 timme snabbare. Vi stannade och åt i strömsund, jag fick dock inte i mig så mycket mat och jag sov 6 timmar av dom 8 som hemresan tog. Var mest bara vaken dom två sista timmarna i bilen.

Vi var i skellefteå kring halv 8 och då var mamma och pappa där och hämtade upp mig. Var riktigt skönt att komma hem, nu ska jag lägga in bilderna på facebook och sen ska jag sova i min säng som jag har längtat lite efter.

Veckan har iaf varit hur bra som helst, hade kunnat stanna längre men nu är det skönt att vara hemma. Får se när man tar nästa trip någonstans, skulle vilja fara till malå till helgen, men jag får se hur det blir med det.

Tror jag har fått med det mesta för dom som orkar läsa :)

Imorgon blir det träning, sen ska jag träffa Ida, som jag inte har träffat på snart 3 veckor, sen ska jag försöka hinna träffa Anna om hon hinner efter hon slutat jobba :)


Måste även berätta att jag själv ska jobba på torsdag, chefen på österbo ringde och jag ska få gå intro på natten på torsdag, ingen är gladare än jag, dock lite nervös :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0