Dagens i-landsproblem

Mamma väckte mig halv 8 idag, och nej, det är inte det som är problemet. Hon berättade att hon hade lämnat gasolkaminen igång för det var bara 18 då hon steg upp, och sen stängde hon min ventilation i rummet, jag skulle göra det igår men den blev bara mer öppen och vägrade gå igen efter det så jag hängde bara en tröja över :P
Hur som helst så hade jag tänkt somna om men blev pigg, låg och funderade och jag funderar fortfarande på att gå upp och göra en eld i huset. På så sätt blir det bättre värme i huset och gasolen kan vara bra att ha kvar tills dagar då man kanske inte ska vara hemma och kan elda hela dagen och behöver snabbvärme, för jag tror dessutom att gasoltuben håller på att ta slut. Nu kommer vi till problemet. I somras staplade jag massor med ved på altanen men den är nästan slut, finns inte mycket kvar där, och all den andra veden ligger i "vebodan", för att ta mig dit måste jag skotta mig in och sen bära in massa, det är det som är det jobbiga.

Jag skulle lätt kunna gå ut och bara hämta in ved från altanen, men gå ut i -28 och börja skotta fram massa ved och ha mig, det kändes inte värst ösigt, även fast jag ändå överväger att göra det. Jag tror faktiskt det kommer sluta med att jag gör det, men nu ska jag först och främst gå och dricka te och äta en macka, sen får jag se om jag samlat all kraft jag behöver :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0