Lilla julafton

Haft fullt upp dom sista dagarna.
I torsdags blev det skola, vi hade redovisning av våran seminarium uppgift. Så vi trotsade vädret och begav oss, och redovisningen gick faktiskt bra även fast jag hatar att stå och prata framför folk ;D Sen blev det hem och sova ett tag för det var jobb på natten, och även fast natten var rätt så jobbig för vi fick knappt sitta ner så hade vi rätt så roligt, inte alltid man har det på jobbet ;P Men missförstå mig inte, jag trivs där, men vi fick oss många skratt och allt kändes lite lättare ;P


Måste även berätta att jag körde fast då jag kom till jobbet, på jobb-parkeringen. Kändes förjävligt men det var då tur jag hann ta mig fram innan det hände, då kunde jag iaf gå in och säga att jag var där och sen gå ut igen. Men tyvärr så fanns det ingen spade på jobbet så jag fick ta en sop men det gick inte att få bort det för de var ganska hårt packat. Men efter ett tag hade jag tur för då kom traktorn som skulle skotta parkeringen så han fick skotta framför min bil och sen så kom två ut som slutade så då fick dom tre knuffa lös mig så fick han sen skotta klart och jag kunde då sen parkera :D Sen var han även och skottade en gång till under natten och det var nog tur för det var ändå väldigt mycke snö då jag skulle hem på morgonen ;P
Då jag slutade for jag hem och sov i min säng, hade tänkt bege mig till skell på morgonen men med tanke på vädret så orkade jag inte, men Fredrik jobbade ju ändå så det gjorde ju inget egentligen, utan jag kom hit lagom till då han slutade istället :)


På kvällen bar vi in soffan och tvn, så nu är allt klart utom tapeten på en vägg men den har inte kommit än, och sen taklisten på den väggen. Då ska vi ställa allt till rätta och sen får vi se vad vi ska göra med andra halvan av rummet som är tomt ;P Men det känns skönt att ett rum snart är klart, blir ju klart bara tapeterna kommer. För då kan vi sen börja med sovrummet så fort mattan kommer och den borde ju då faktiskt komma i veckan :)
På lördagen var vi först och hämtade ved som F hade köpt, blev ett litet äventyr eftersom vi körde fel och vägarna vi körde på var inte plogade, så jag var lätt lite orolig att vi skulle köra fast mitt ute i skogen. Men som tur var har ju dom flesta i sånna byar traktorer så vi hade nog tagit oss lös också ;D 


Sen då vi kom tillbaka var det bara att möta upp Camilla och Mikael för då skulle vi på bio och se Trassel. F & M's jobb bjöd. Den var faktiskt bra ;) Sen efter bion for vi hem och gjorde oss klara för att bege oss till piteå för att fira lilla julafton med farmor och min ena bror som inte är med oss på själva julafton. Bilresan till piteå tog dock 2 timmar för vi fastnade bakom en bärgningsbil som skulle dra upp en ;P Men annars gick det bra, förutom massa snörök.


Då vi kom tillbaka till skell blev vi upphämtade av F's pappa som skjutsade in oss till stan så då blev det en cider eller två för mig med tjejerna innan det sen blev utgång, och det var faktiskt en rolig utgång :)
På söndagen vaknade jag upp med ont i halsen och kroppen. Vi gjorde inte allt för mycket och sen var det dags att sova igen.


Idag är jag fortfarande förkyld och känner mig lite jävlig. Men nu ska jag fixa till mig sen ska vi på stan en snabbis och sen ska vi och ha nån julklappslek med Fredriks släkt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0