Fjällen

Blev bara jag, Anna och Ida som åkte upp i måndags, och vi har verkligen haft det hur bra som helst!

Vi började med att lasta och allt, sen blev det paus i arvidsjaur för att gå in på sys och äta lunch/middag, innan vi sen fortsatte färden. På kvällen blev det någon öl och bara ta det lugnt.
Sen kom tisdagen, vi tog en skotertur men vi glömde självklart mackorna hemma så efter ett tag ute i solen vände vi och for tillbaka, jag var slö och somnade kring 12 men Anna och Ida hade karatefylla och höll igång till 2 men det märkte då aldrig jag ;P
På onsdagen blev det lugnt, vi såg lite tv och bara slöade, men sen på torsdagen kom David och Tony upp, blev en liten fest då också, som gick både uppåt och neråt men i slutändan blev det nog bra ;P

Idag då vi vaknade kände vi mest tagget för att fara hem, vi skulle fara på kvällen men eftersom det var lite molnigt så lastade vi skotern och skickade släpet med killarna ner till arjeplog, sen städade vi och gjorde fint innan vi också begav oss.

Lämnade vuogga kring halv 12 och sen blev det mat i arjeplog, upphämtning av släpet innan vi begav oss till långträsk där vi lastade av skotern, lillpite för att lämna släpet och sen for vi hem. 

Ikväll har jag mest tagit det lugnt, började med att fara till ica för att inhandla lite middag (mamma och pappa lämnade mig med en tom kyl) och bakingredienser, blir storbak på söndag för det var tydligen viktigt ;P 

Imorgon natt blir det jobb, och sen som sagt bakning hela söndagen, fikagäster på måndagen och sen på tisdag åker jag nog tillbaka till fjällen och spenderar några dagar där med familjen innan jag sen far hem igen :)

Ska lägga upp några bilder snart från dom senaste veckorna, men jag tog inte med mig kameran hem så det blir inte så många :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0