Klant

Efter jag ätit frukost startade jag en tvättmaskin och duschade. Sen kände att det skulle va skönt att renbädda. Så jag slet av alla gamla sängkläder och skulle sätta på dom nya fräscha (trodde jag iaf) Då jag skulle he ut lakanet över sängen kom en konstig lukt och jag blev lite fundersam, jag luktade på lakanet och självklart var det de som luktade mysko. Så jag tog alla andra sängkläder och luktade på dom också och insåg snabbt att det inte bara var lakanet som luktade. Jag blev lite rädd och började lukta på kläderna som jag har i samma garderob men kom snabbt fram till att det bara var sängkläderna.
Jag började genast fundera varför dom fått den där lukten och sen kom jag fram till det enda vettiga allternativet att det måste ha varit som så att jag la in dom i garderoben då dom var lite fuktiga. Alla som har glömt kläder i en blöt tvättmaskin i några dagar vet ju att det börjar lukta skunk om dom, nu luktade det inte så dåligt men jag ville inte sova i något som hade en mysko lukt även fast den inte var så hemsk.
Sen så är det ju som så att jag är den enda i familjen som har ett stort täcke så jag har bara två påslakan och helt plötsligt var båda i tvättkorgen och jag hade inget rent :P

Aja, då var det bara att vänta på att tvättmaskinen jag startat tidigare skulle bli klar och snöra in sängkläderna. Då den väl var klar och jag fick pna var klockan 11 och jag tog en pn till 1. Det var mycket skönt och jag höll nästan inte på att ta mig upp då larmet ringde men jag blev lite envis och gick upp ändå annars skulle jag väl säkert sova till 6 :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0