Måndag

Gick ut strax före 10 och efter ett tag dök Linnea och Doris upp på min gård och jag blev väldigt glad för sällskapet, blir så långtråkigt att sitta själv, och ett tag efter det kom Hanna förbi också.
Vi satt ute och solade tills kring 11 då det kom något moln så då begav vi oss till ängeln för att äta lunch, jag hade tänkt ta en kycklingsallad men det blev en oxfilepasta vilket jag ångrar lite nu. Den var ju god och så men jag blev som less den efter ett tag, så kycklingsalladen hade nog varit bättre.
Nu har jag nyss kommit hem då igen, och det var då himla tur att jag satt ute då jag gjorde det eftersom nu är det då ingen sol framme längre, det kom väldigt mycke moln.

Blir nog att lägga sig i sängen och slö titta lite på tv och hoppas på att molnen försvinner så man kan gå ut igen. Sen så måste jag även sitta bredvid postlådan och vänta på posten idag för jag tror mitt schema kommer komma, och jag är så nyfiken.

Däremot så fick jag ett telefonsamtal idag och det var från Öjagården och dom behövde då iaf en vikarie, men jag var ju tvungen tacka nej eftersom jag redan bestämt mig för Roknäsgården, kan ju inte precis ringa dit och säga att jag hellre vill vara i öjebyn. Hade varit jävligt skönt med gång och cykel avstånd till jobbet.
Men jag måste ändå tänka som Linnea sa att jag har ju förmodligen fått mer på roknäs eftersom att öja ringde så sent. Sen så hade jag säkert fått mycke dagar som ingen annan ville ha, som tex pdol och sånt då dom flesta vill vara lediga, så jag är ändå glad att jag har på roknäs, kan ju visserligen ha fått sånna dagar där också men ändå. För det är ju ändå bara avståndet som lockar till öjebyn, annars spelar det ju faktiskt ingen roll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0