Läkarbesök

For då till björnen och träffade Maggan ;) Hon sa att det kunde bara vara bakterier som har blivit till nån sorts utslag eller vad jag ska kalla det, och det är väldigt vanligt att man får det. För man har bakterier runt sig hela tiden men dom brukar samlas på ett ställe, men ibland far dom iväg på andra ställen. Ungefär så förklarade hon det :P Sen så skulle hon även försöka ta en odling även fast det inte riktigt såg ut som att det skulle funka, och jag lovar er att då hon tog den där bomullspinnen och körde in den så ville jag ungefär lägga mig ner på golvet och gråta för det gjorde visst lite ont, haha, men det gick ganska fort som tur var.
Sen så skrev hon ut en salva åt mig, och sa att jag skulle smörja två gånger/dag i 1 vecka, men det gjorde ingenting om jag smörjde 3 gånger dom 2-3 första dagarna. Sen så kunde jag även fortsätta smörja den andra veckan också om jag ville. Men om hon inte hade ringt inom 10 dagar och det inte började ge med sig skulle jag ringa dit och säga att det inte blev bättre så skulle hon skriva ut nå penicilin åt mig som jag skulle äta/smörja i 10 dagar, tror det var smörja men ja kommer inte ihåg säkert, det får jag se sen om jag behöver det :P haha
Men sen om det ändå inte blev bättre var jag tvungen komma in igen och då skulle hon skriva ut antibiotika till mig. Men hon ville komma in så hon fick se det igen om det var så, men förhoppningsvis så har det gått över tills dess. Sen så om jag får det så får jag inte sola för då kan jag få blåsor :P

Men hur som helst så gick jag på apoteket och hämtade ut salvan och jag hatar verkligen att dom ska berätta för en hur man ska använda den och hur många gånger man ska smörja den och hur länge och hela det där köret då man just har fått veta det, det är som att dom tror att man är dum i huvudet och inte förstod läkaren eller det som står på förpackningen. Men det ingår ju bara i deras jobb och dom måste ju få göra det :P

Nu hade jag tänkt ta en liten pn och hoppas på att det blir bättre väder snart!

Kommentarer
Postat av: jossan

haha, ja men det påpekar hon också. aaaja :D Vadå vad är det för utslag du har? Har ud bara fått de sådär eller?

2009-05-29 @ 17:20:20
URL: http://jossesandlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0