Helgen

Det började med att jag for och hämtade upp Dl och vi for vidare till Tim för att hämta upp han och sen begav vi oss. Vi kom upp kring 10 om jag inte har helt fel, då for vi först och hälsade på Jim, Anna, Jonas och Madde ett tag och sen for vi vidare till min förgård eftersom vi inte hade slagit igång värmen eller något, och jag skulle renbädda och vi skulle ju packa in allt också. Då allt var klart la vi oss och såg en film som var på tvn men jag var den enda som orkade se klart, haha ;)

På lördagen då vi vaknade gjorde vi oss klara, lastade min skoter och sen begav vi oss till gränsen med dom andra, där vi även mötte upp Stefan, Emil och Tomas. Vi var ute och körde hela dan, och det är ju ändå mycke snö där om man jämnför med i vuogga där allt är borta på lederna. Det var visserligen lite jobbigt för ibland var man ju tvungen hålla i sig för kung och fosterland ;P
Efter vi kört klart och kommit tillbaka till mig började vi elda i bastun och sen gjorde vi upp en eld och grillade mat där ute och senare på kvällen kom alla upp till mig och vi bastade och drack lite. Sen gick vi ner till andra perkeringen och satt där ett tag men jag var trött så jag gick upp och la mig kring 12, långt före alla andra :P Sen hände lite incidenter efter det som jag inte ens orkar gå in på, dom som vet det vet ;P

Idag då vi vaknade tog vi det lite lugnt, orkade inte stressa iväg till gränsen eftersom det var ju inte jätte bra väder men efter ett tag for vi iallafall upp. Det var molnigt hela dagen, tror fan inte jag såg solen något under tiden vi var ute, sen så hann det även regna, snöa och blåsa. Idag var dom och hoppade lite och det blev lite korttagning och så men vi var inte ute så länge, eller till typ 4 eller nå, men då började det bli kallt och det hade blivit lite vurpor och sånt så då beslutade vi oss för att fara tillbaka till bilen och lasta för att fara tillbaka och packa ihop allt och bege sig hem. Men den hemvägen var fan inte kul, vi körde över hur mycke flövatten som helst och man var inte torr om fötterna då man kom fram, det var stora pölar i mina skor och jag höll på att frysa ihjäl om fötterna då vi åkte bilen tillbaka.
Hann även med att ramla av några gånger idag, första gången då vi höll på att köra fast, då låg jag nästan helt i snön så då släppte jag för då tog han sig lös och det var lika bra. Sen andra gången i en uppförsbacka som vi var tvungen köra snett i gick det inte så bra, jag ramlade av och slog i knät så jag har ont i det nu, inte bra. Sen ramlade jag av Stefan en gång också då jag bara skulle åka uppför en backe, för i slutet av backen drog han på lite och jag kunde inte riktigt hålla i mig för han hade ryggsäcken på sig så jag fick inget grepp, men då var vi ju ändå redan framme så det gick bra. Blev alltså bara knät som fick sig en smäll och det får man väl vara nöjd med ;)

Nu ska jag gå ut och ta in packningen som jag har i bilen, orkade inte ta in något då jag kom hem för då pratade jag i telefonen med Ida, men tar nog bara in väskan så jag kan kolla på bilderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0