Blixtstilla

haha, jag har ju glömt berätta det värsta som hände mig idag, hur har jag kunnat glömma det ?

Då jag var påväg till Ida och Tommy och hade just kommit upp för grisbergsbacken såg jag någonting i diket, det såg ut som att det hängde en svart sopsäck från en gren som det gör för att varna för renar och som att det var en hund också. Jag är inte speciellt hundrädd men man vet ju aldrig vad som händer om man möter en lös hund själv i skogen, så jag hade tänkt stanna och kolla vad det var innan jag cyklade vidare. Då jag började bromsa antar jag att det lät lite och till min stora förvåning kollar ett stort huvud upp från diket och jag frös till is och tänkte att det var dags att vända och cykla hem fort som faaaaan, men samtidigt som jag stirrade på rådjuret och han stirrade på mig så frös han också till is och blev livrädd så  han skuttade snabbt iväg över vägen och in i skogen och försvann.
Jag cyklade vidare lite chockad över vad jag sett och sen glömde jag det tydligen, för jag berättade det aldrig för Ida då jag kom fram, måste nog göra det imorgon ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0