Jobb!

Föresten så glömde jag berätta en sak.

Mamma säger alltid att jag måste ju ut och söka jobb för jobben kommer ju faktiskt inte till mig, och normalt brukar hon ju ha rätt då det gäller sånt men nu 2 år i rad har hon haft fel.
Förra året ringde Susanne mig och frågade om jag ville komma och jobba natt på Källbo eftersom dom hade en person för lite, och jag hade gärna jobbat natt på ett äldreboende den här sommaren också men jag är inte så säker på att ja får där jag har sökt.

Men hur som helst så fick jag ett samtal idag kring middagstid, och den personen hade blivit erbjuden ett jobb men han har redan jobb så han tackade ju då nej, men föreslog mig så i veckan skulle dom prata med chefen om det och så.
Nu har jag ju inte fått jobbet än, och det är ju inte säkert att jag ens kommer få det alls, men min poäng var mest att mamma hade fel igen, för jobben kommer lite till mig ändå ;)

Men jag hoppas ändå på det här jobbet, det skulle nog kunna passa mig. Inte så långa arbetstider, tror det var 5 timmar per dag. Har hela dagarna lediga eftersom jag slutar kring 9 på morgonen, visserligen började man typ halv 5 men jag är ju mer en nattmänniska än morgon så :D Skulle även vara kul att prova på nya jobb och nya branscher och se om det kan vara någonting för mig.

Men nu ska jag gå och fortsätta plocka undan, hejs! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0