Bakarn

Jag var tvungen gå till ica innan jag började baka, och jag var inte alls sugen på det men det gick då fort så :)

Började baka vid 11, och då blev det först kokoskakor.

 

Efter det skulle jag göra nå kolakakor, och det gick ju sådär. Först smälte jag smöret men jag tror inte man skulle det nu i efterhand, men det spelade egentligen ingen roll. Men sen så innehöll dom ju bakpulver så dom skulle svälla och jag tyckte jag la dom en bit från varandra men efter ett tag hade alla 30 kakor flytit ihop :P Men dom smakade nog iaf som dom skulle.

I ugnen:

Uttagna:  

Sen blev det chokladmuffins med fyllning. På bilderna så står dom i frysen för jag glömde ta kort på dom först :P

 

Då dom var klara blev det något som mamma hade döpt till Smaskiga Kolabakelser.



Och till sist blev det chokladkokoskaka.

  

Sen var allt fika klart, men då skulle jag även baka bröd, så det blev två limpor eller vad man ska säga.



Nu är jag faktiskt lite less på att baka och hålla på så det är skönt att jag är klar. Eller brödet är i ugnen och ska vara där i ca 15 min till, och jag har bara städat på ena bänken, måste nog ta andra nu också innan mamma kommer hem och ser hur det ser ut :P Massa mjöl och sånt som ligger utspritt. Hoppas diskmaskinen hinner bli klar också, för jag stoppade lite grejer i den som man kanske inte ska stoppa där ;P

Kommentarer
Postat av: Malla

Oj oj det där såg smaskens ut Emeli!

2009-02-25 @ 06:47:38
URL: http://monstermalla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0