Penicillin

Då jag satt i bilen påväg till tandläkaren var jag väldigt nervös, och det blev inte bättre då jag satt i väntrummet. Sen kom en tjej och hämtade mig, som såg väldigt ung och trevlig ut, känns alltid bra att ha en sån sköterska. Då jag kom in i rummet visade det sig att tandläkaren jag hade var också ung och trevlig. Då blev jag faktiskt lite lugnare, tycker bättre om att ha tjej-tandläkare.
Hon gjorde visserligen inte så mycket, spolade med lite saltvatten lösning där tanden suttit, och tittade lite där sen sa hon att jag skulle få penicillin eftersom jag då har ont plus att svullnaden kom så långt efter själva ingreppet. Så nu blir det att äta det i fem dagar.

Då jag skulle få tabletterna informerade hon som jobbade på apoteket mig om alkohol blandat med tabletterna. Hon var väldigt noga med att påpeka att om jag dricker alkohol så kan jag börja må illa, läste även i bipacksedeln att jag kan börja må illa, få huvudvärk och känna mig varm om jag dricker. Men det stod då inget om att penicillinets verkan upphör, så det ska nog gå bra. Inte för jag vet om det blir att dricka i helgen, men jag ska ju då på julbord med min familj plus massa andra familjer och det brukar ju då sluta med att dom flesta är fulla om jag nu känner  dom rätt :P

Nu ska Linnea fara på jobbet så jag ska gå till mamma och höra om jag kan ta bilen, annars får jag gå upp hit igen :) Hejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0