Bakningen

Bakningen började bra. Trodde jag iaf, och tji fick jag, för det gick inte bra. Började med att jag gjorde smeten åt två långpannor, sen då jag häller ut i den ena ser det lite för lite ut, så jag frågar mamma om det står något på receptet, hon svarar nej och jag tänkte inte mer på det utan hällde ut den andra smmeten i den andra pannan. Sen stoppar jag in dom i ugnen och tittar på receptet, och då står det ju klar och tydligt att det ska vara i en liten långpanna, så mamma hade ju tittat på fel recept. Jag höll på att börja gråta för jag blev helt förstörd, men vi skyndade oss ut med plåtarna och flyttade över så båda smeterna var i en och stoppade in den.

Efter vi gjort den upptäcktet så kom nästa besvikelse, jag hade för lite ägg om jag skulle göra dom i den stora långpannan. Då fick jag ännu en till anledning till varför jag borde ha gått och lagt mig i sängen och gråtit. Jag blev arg och grinig, mamma sa att det inte skulle hjälpa att gråta, och att jag ju inte behövde baka allt jag hade tänkt, då blev jag bara argare, så jag hoppade in i bilen, ringde Sanna och berättade om hur allt blev misslyckat och körde till 7eleven. Då jag väl kom dit hade dom inga ägg alls, så då fick jag fara vidare till 10 till 12, och där köpte jag 12 ägg bara för säkerhetsskull, tänkte att det inte skulle räcka med bara 6, och tur var väl det, för jag behövde 10 av dom. Om jag bara hade köpt 6 ägg hade jag förmodligen snört jävlat allt i soperna och gett upp.

Men sen gick allt fint, kladdkakan blev bra, och alla andra tre långpannor blev bra, + att den första som jag trodde skulle bli misslyckad blev också bra :P Jag är nöjd och trött just nu, ska bara skära dom två sista pannorna i bitar och stoppa dom i burkar. Tänkte bara passa på att uppdatera medans det svalnar lite.

Imorgon ska jag och hämta Linna kring 7, sen ska jag hem och sova ett tag till och sen ska jag på stan med Susanne ett tag och klockan 5 är det jobb igen.

Tack Lisa för ditt anonyma inlägg, men jag antar att det var du ? ;)

Nu är det dags att avsluta det här och paketera kakorna. Skulle även behöva en dusch men jag får se om den får vänta tills imorgon. Är nog för trött då jag har paketerat klart. Godnatt alla,


Kommentarer
Postat av: Lisa

ja men va fan, de blev nå fel på hela sidan;) haha!

Men kommentaren var då från mig!:P

2008-12-11 @ 07:25:50
URL: http://lisaaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0